"There's a problem at Fox – a big problem. The evidence suggests Saudi money is negatively influencing news coverage," Joseph Farah of WorldNetDaily

Democracy Broadcasting News reported about editorial changes in Fox News Channel's reportage of  Islamist-related news over a week ago. Now, as Fox News continues to air the Islamist PR group, CAIR, to represent the mainstream American Muslim viewpoint, popular conservative e-zine, World Net Daily's publisher, Joseph Farah, gets specific, addressing this problem of conflict of interest.
If I did not point out the way the network has apparently compromised itself on coverage of both the Middle East and key domestic issues through its ownership, I would be withholding important facts and analysis from you and compromising my own integrity.

The blackout of coverage of "Muslim Mafia" and the major lawsuit surrounding it, alongside Fox's continued pandering to CAIR – a group the U.S. Justice Department and FBI both say unequivocally is tied to terrorism – make it impossible for me to be silent any longer.

A few years ago, Saudi Prince al Waleed bin Talal, who then owned 5.5 percent of the Fox News Channel's parent company, News Corp., boasted of his influence on the network's principal owner, Rupert Murdoch, and explained how he persuaded him to alter on-air content about "Muslim riots" in France to make them more palatable to adherents of Islam.
More recently, Talal and Murdoch greatly expanded their business partnerships to give Murdoch a significant stake in Middle East television programming and advertising.
Meanwhile, CAIR, which claims falsely to receive "no support from any overseas group or government," was revealed in "Muslim Mafia" to have received a $500,000 gift from the very same Saudi Prince al Waleed bin Talal – not to mention gifts of $112,000 from Saudi Prince Abdullah bin Mosa'ad, at least $300,000 from the Saudi-based Organization of the Islamic Conference, $250,000 from the Islamic Development Bank and at least $17,000 from the American office of the Saudi-based International Islamic Relief Organization.
(Photograph: FBI agents arresting CAIR founding director Ghassan Elashi in 2002.)

Do I begin to paint a picture of possible media compromise? 
If Talal was able to influence content on the Fox News Channel back in 2005 as a minority shareholder in News Corp., is it not likely he and his Saudi friends would have a much more significant influence on Fox News today as major partners of the principal owner?

No comments: